Mar
25
2019

Influențele unui nou început

Viaţa noastră este formată din etape şi fiecare dintre ele este un nou început. Sunt situaţii în viaţă când, în urma unor informaţii primite sau a unor experienţe trăite, suntem în pragul unui nou început. Astăzi ne aflăm la un nou început, deşi nu este un început de an nou, ci este începutul unui nou mandat, o nouă etapă de slujire a Bisericii Betania. Betelul este un exemplu de nou început în viaţa patriarhului Iacov. Cu excepţia Ierusalimului, Betelul este menţionat în VT cel mai mult, numele lui fiind amintit de 65 de ori. Betel înseamnă ,,Casa lui Dumnezeu” şi se află la 19 km nord de Ierusalim. Betelul este locul unde, asemenea bunicului său Avraam, Iacov se întâlneşte de două ori cu Dumnezeu. Între cele două Beteluri ale lui Iacov este o perioadă de aproximativ 20 de ani, în care au loc fuga în Haran, căsătoriile, îmbogăţirea, conflictul cu Laban şi întoarcerea în Canaan. Pentru Iacov, Betelul este Casa lui Dumnezeu, locul unde i se schimbă şi numele şi viaţa. Frumuseţea acestui nou început a fost rezultatul mai multor influenţe: 1. INFLUENŢA LUI LABAN Dumnezeu îl vindecă pe Iacov de înşelăciune prin experienţa de aproximativ 20 de ani de viaţă cu Laban, care era un înşelător mai mare decât Iacov. În acestă etapă, Iacov învaţă să muncească, nu să fure; să se bazeze pe Dumnezeu, nu pe naivitatea celor din jur; să stabilească acorduri cinstite pe care mai apoi să le respecte cu demnitate. 2. INFLUENŢA LUI ESAU Dumnezeu îl vindecă pe Iacov de superioritate şi hoţie, expunându-l pe el, familia şi proprietăţile sale la răzbunarea lui Esau, care era mai puternic decât el. În acestă etapă Iacov învaţă că orice faci în viaţă are consecinţe; că orice faci se răsfrânge în egală masură şi asupra familiei; că recunoaşterea greşelilor şi cererea iertării sunt cheile de rezolvare a conflictelor. 3. INFLUENŢA LUI DUMNEZEU Iacov este vindecat de individualism, materialism şi lăcomie. Iacov învaţă că binecuvântarea înseamnă mai mult decât bogăţia; că viaţa este o luptă care trebuie dusă cu cinste, pentru că Dumnezeu vede toate lucrurile; că în viaţă necazurile sunt inevitabile. El acceptă să aibă o soţie pe care nu a ales-o şi pe care n-a iubit-o, însă a pierdut soţia pe care a ales-o şi a iubit-o. Acceptă să aibă un şef care-l minte şi care-l fură, aşa cum el a furat şi a minţit pe membrii familiei lui. Acceptă s-o înmormânteze pe Rahela, soţia pe care a iubit-o, respectând dreptul lui Dumnezeu de a hotărî ziua naşterii şi a morţii unui om. 4. INFLUENŢA MORŢILOR Iacov se detaşează de trecutul lui: a) Îngroapă aurul, cerceii şi dumnezeii străini ale soțiilor lui (Gen. 35:4). b) Moare doica Debora (v. 8). c) Numele Iacov este schimbat în Israel (v. 10). d) Soția Rahela moare (v. 19) din cauza blestemului său (v. 32). e) Tatăl Isaac (v. 29) moare când ajunge Iacov la el. Prin toate aceste evenimente Iacov este pregătit pentru un nou început. Asemenea lui, şi noi în această perioadă avem parte de un nou început. Şi noi avem în spate bucurii şi dezamăgiri, toate acestea constituindu- se într-o şcoală a vieţii care ne pregăteşte pentru acest nou început. Începem cu încredere în Dumnezeu, cu dragoste pentru oameni, cu pasiune pentru slujire, cu râvnă pentru sfinţenie, ferindu-ne şi de ce ni se pare rău.

About the Author: Luigi Mitoi

Comments are closed.